Google Shopping – Un plus pentru afacerile online!

Sunt curios, cati dintre voi ati auzit de Google Shopping si mai ales cati dintre voi stiti ce ofera acest serviciu?

Sunt sigur ca nu multi, de altfel vizibilitatea Google Shopping in blogosfera romaneasca tinde spre zero, de fapt nimeni nu vorbeste despre acest serviciu desi ar cam fi cazul, pentru ca este in interesul tuturor celor ce cumpara online!

Ce este Google Shopping?

Cu siguranta ati auzit sau stiti ca exista site-uri unde poti sa compari preturi ale aceluiasi produs aflat la vanzare in mai multe magazine online!

Google Shopping este un astfel de serviciu ce permite gasirea de produse si compararea preturilor produselor la nivel de online ”universal”, adica oriunde in lume! Bineinteles, ca si utilizator iti poti seta locatia si indici serviciului sa-ti livreze rezultate doar dintr-o zona apropiata tie sau preferata a ta!

Practic Google Shopping este motorul de cautare al produselor, adica exact acel motor de cautare pe care ar trebui sa fie activi toti aceia care au afaceri in online ce vizeaza e-commerce sau magazine online!

Atat de bun si totusi atat de putin promovat!

In 2007, cand Google lansa serviciul de cautare universala, adica ceea ce i-a oferit suprematia absoluta in materie, a lansat totodata si o intreaga gama de servicii intermediare care sa ajute la filtrarea corecta, pe categorii, a rezultatelor iar aceste servicii au fost: News, Shopping (initial numit Froogle iar mai apoi Google Product Search), Videos, Images, Maps!

Totusi, din motive oarecum greu de inteles, sectiunea Shopping nu a prins foarte mult la public asta desi oferea un potential enorm, putand practic sa gasesti orice produs online la cel mai bun pret posibil!

In prezent!

Zilele trecute un studiu solicitat de Google a scos la iveala faptul ca Shopping merge din ce in ce mai prost, devenind foarte putin accesat in comparatie cu WEB, asta desi o mare pondere a cautarilor in WEB (cautarea universala) aveau ca tinta tocmai cautarea de produse si compararea de preturi!

Cauza?

Rezultatele indica faptul ca atunci cand Google Product Search, gratuit ca serviciu, a migrat spre Google Shopping, un serviciu care solicita comerciantilor o taxa in functie de numarul de produse listate, s-a produs un scurtcircuit si multi dintre comercianti au preferat sa nu mai fie inclusi in Google Shopping, de unde a rezultat un volum mai mic de produse expuse si deci o mai mica atractie a publicului fata de acest serviciu! Totul a pornit de la teama ca odata acceptata aceasta forma a serviciului, vor exista in permanent modificari/cresteri ale preturilor de listare!

Desi dorinta celor de la Google a fost sa ofere utilizatorilor o baza completa de produse online, se pare ca au fost luati prin surprindere de atitudinea multor comercianti, care desi aveau tot interesul sa aiba produsele listate acolo au preferat sa ramana la o listare simpla, WEB!

Viitorul?

S-ar putea spune ca nu e prea roz, insa cum de obicei Google scoate din joben cate ceva nou atunci cand lucrurile nu merg cum trebuie, cu siguranta asa va fi si acum!

Un lucru interesant este ca acelasi studiu despre care pomenisem mai sus, a scos la iveala ca numarul de cautari pentru video a scazut, ca un efect al folosirii si altor servicii decat cele Youtube, insa cautarile de imagini sunt in usoara crestere!

In incheiere!

Leave a Reply