7. Imbratisati pauza – ascultare activa

Daca aceasta ar fi fost o lupta, atunci viteza ar fi importanta. Pentru ca cel care trage ultimul este mort.

Dar acesta nu este vestul salbatic. Si adesea, cu conversatii importante, este adevarat opusul.

De exemplu, negociatorii experti va vor spune ca atunci cand discutati despre pret, cel care vorbeste primul este de obicei dezavantajat.

Si ori de cate ori ascultati in mod activ, doriti sa va asigurati ca cealalta persoana a terminat ceea ce spunea inainte de a intra.

Asadar, incepeti sa va simtiti confortabil cu pauze incomode.

Daca va ajuta, puteti aplica „regula celor doua secunde” …

Odata ce crezi ca cealalta persoana a terminat, numara pana la doi in capul tau si apoi deschide gura sa vorbesti.

Aceste doua secunde pot parea o viata pentru dvs., dar uneori cealalta persoana inca se gandeste la altceva ce doreste sa adauge. Prin urmare, pauza le ofera sansa de a continua sa vorbeasca daca doresc.

Si in cel mai rau caz, va ofera cateva secunde in plus pentru a raspunde mai atent.

„Cuvintele sunt foarte inutile. Ele pot face doar rau ” -Depeche Mode – versuri „Enjoy the Silence”

Nota: daca subiectul pe care il discutati este deosebit de emotional sau daca va puteti simti frustrat sau suparat, atunci poate fi un moment bun pentru a face o pauza si mai lunga.

Puteti oricand sa sugerati „sa luam o pauza si sa continuam acest lucru mai tarziu”.

Dar asigurati-va ca va amintiti sa reveniti si sa terminati discutia odata ce v-ati racorit.

Leave a Reply