10. Ganditi-va Castig-Castig

Bine, deci „castig-castig” este o fraza suprautilizata si adesea abuzata, in special in cercurile de afaceri.

Sa fim sinceri, atunci cand vine vorba de relatii cu partenerul tau, cu siguranta castig-castig este ceea ce ar trebui sa ne straduim continuu?

Imi dau seama ca uneori este mai usor de spus decat de facut, mai ales daca subiectul conversatiei este ceva ce ati facut pentru a-i enerva.

Dar iata cum poate functiona „in teorie” …

In primul rand, daca partenerul tau se plange de ceva ce ai facut, atunci incearca sa nu te aperi. In schimb, incercati sa va asigurati ca ati inteles a) ce anume ati facut pentru a-i supara, b) cum i-a facut sa se simta si c) ce ati putea face diferit data viitoare.

Aceasta este ceea ce se numeste abordarea X, Y, Z a plangerii. adica ai facut X, a fost o problema din cauza lui Y si pentru a-l face mai bine ar trebui sa faci Z.

Mult noroc cu asta 😉

Si in al doilea rand, iata un sfat bonus de la expertul in casatorie – Dr. John M. Gottman.

Daca partenerul dvs. se plange de cineva sau de altceva, atunci raspunsul dvs. implicit ar trebui sa fie intotdeauna sa luati partea partenerului.

Potrivit cercetarilor lui Gottman, cuplurile de succes au o mentalitate „noi versus ei”. Deci, pentru a incuraja aceasta atitudine in relatia voastra, el va sfatuieste sa incepeti intotdeauna luand partea partenerului atunci cand ii ascultati.

Nu inseamna ca trebuie sa fii in mod necesar de acord cu ei. Dar ar trebui cel putin sa-i faci sa se simta auziti si intelegi si nu trebuie sa raspunzi niciodata luand partea celeilalte persoane sau spunandu-i ca gresesc sa gandeasca asa.

Si, in sfarsit, in cazul in care nu este de fapt o plangere cu care avem de-a face, atunci chiar mai bine. Gasirea unui castig-castig ar trebui sa fie usor.

Partenerul tau castiga simtindu-se auzit. Castigi devenind un ascultator mai bun.

Exerseaza sa fii un ascultator mai bun
Amintiti-va ca ascultarea este o abilitate si, ca orice abilitate, necesita practica. Imbratisand fiecare conversatie, fie ea acasa, la serviciu sau intr-o situatie sociala, ca o oportunitate de a-ti imbunatati abilitatile, nu numai ca ii vei face pe ceilalti sa se simta auziti, te vei invata sa fii un ascultator mai bun.

Leave a Reply